tiistai 13. elokuuta 2013

Kesämuistoja & Back to school

En oo kesällä jaksanu alkaa vääntää tänne mitään päivitystä, joten aattelin nyt koulun alun kunniaks tehä vähän pitemmän päivityksen ja kertoo mun kesästä ja uudesta koulusta.

Koulu loppui viime keväänä siis 1.6 sateisissa merkeissä. Muistan iha elävästi, kuinka me potkastiin parin kaverin kanssa korkkarit pois jalasta juhlien päätteeksi ja juostiin koulun päärakennuksesta lisäsiiven musiikinluokkaan sukkasillee. :D Todistuski oli ihan kelvollinen, keskiarvo oli vähän päälle 8.

Päättäripäivään iltana mä en menny makikseen tai mihinkään muuallekkaan dokaamaan, vaan mä suuntasin kodisjoelle juhlimaan mun kavereiden Essin ja Sadun synttäreitä. Oli ihan mahtava ilta, lukuunottamatta niit hyttysparvia jotka oli mun kimpussa koko ajan.

9. Päivä mä lähdin kello 8.45 kotoa kohti Meriristiä. Siellä mä vietin sit seuraavat 5 päivää, ja mun on pakko sanoo, et ripari oli jotain parasta! Tai en tiiä oliks kellää muul hauskaa, mut mul ainaki oli :D 

Sain peräti päivän toipumisaikaa riparista ja 16. päivä oliki sit lähtö Helsinkiin. Raahauduin puol kuolleena Rauman linikselle vähän ennen kaheksaa, josta mä, Nikke ja Sanna lähettiin sinne Helsinkiin. 
Bussimatka meni ihan kiitettävästi, mut siit eteenpäin ei sit niinkää. Osuuspankeilla oli jotain häikkää, jonka vuoks Niken pankkikortti ei toiminu. Onneks tällänen porvaripenikka oli saanu sen verran rahaa mukaan reissuun, et pystyin sit maksaa kaverinki osuuden hotellista.
Siinä ku lähettiin Kampista metsästää sitä hotellia, Nikke sai sähköpostia täält meidän majapaikasta. Ne ei suostunukkaan ottaa kolmee nuorta sinne, koska meil ei ollu ketään aikuista saattamassa tai hakemassa meitä. Mikäs siinä ilmottaa tollanen asia tolleen ihan viime hetkellä. Niken äiti sit soitti tälle hotellinjohtajalle, joka lupas tehä poikkeuksen ja ottaa meidät sinne yöks. 
Ei menny kauaa ku löydettiin sinne hotellille. Maksettiin hotellihuone, jätettiin lupalaput ja vähän jotain tavaroita. Lähettiin siitä sit takasin ulos ettimään ratikkapysäkkii, josta menis ratikka Pasilaan. Ihan meidän hotellin edessä oli yks, josta meni vieläpä ihan pian yks ratikka! No mut se oliki liian hyvää ollakseen totta. Istuttiin siinä sitte tunti ja ihmeteltiin, miks se ratikka oli feidannu meiät siihen, kunnes tajuttiin lukee sellanen oranssinen teksti, mikä liikku siin taululla. Pasilan raitiovaunut menis poikkeusreittiä, eli rautatieaseman kautta. Ja kuinka ollakkaa, just hetki sitte oli alkanu sataa ihan kaatamalla, joten jouduttiin sit tosiaan siinä kaatosateessa juoksemaan sinne rautatieasemalle. 
Sielt me sit sentään päästiin sen ratikan kyytiin, ja päästiin jopa ihan sinne Pasilaan saakka! Käveltiin pysäkiltä sit Hartwall-areenan eteen odottamaan illan keikkaa, me mentiin kattomaan Lana Del Reytä!
Oltiin siellä areenan edessä n. 4 tuntia ennen sitä keikkaa, eikä siel ollu ihan kauheesti porukkaa. Mitä enemmän kello tuli, sitä enemmän porukkaa alko vyörymään paikalle ja pian huomattiinki, et ihmiset vaan ihan tyynesti ohitti meidät ja meni edemmäs.
Sit me vihdon päästiin sinne areenalle sisälle. Meil oli seisomapaikat ja päästiinki seisomaan varmaan tokaan riviin! Lanan lämppärinä oli joku mulle ennestään täysin tuntematon kaveri, oisko ollu Kari Tapiiri? Ekan biisin kohdalla pidin sitä viel ihan siedettävänä, mut sit ku ne 5 seuraavaa oli ihan samanlaisia, mul alko pikkuhiljaa menee hermot. Sit se alotti laulaa sen seuraavaa biisiä. Se oli sellanen menevä eikä sellast muka-herkkää paskaa. Kuitenki saman tien ku Kari alko laulaa, petyin uudestaan. Kuka oikeesti sanottaa biisinsä näin: "ratsastaa joku vitun hevonen"? Turhautuneena väänsin jo jotain itkunauruu, kunnes tuli sen biisin kertosäe. "Ei ketään enää kiinnosta länkkärit." Olin siin vaiheessa niin ärsyyntyny, et mun oli ihan pakko vääntää ne sanat jotenki muunlaisiks ja koska Nikke oli ainoo siin lähellä, se oli just loistava urhi kuulee mun ensimmäisen lauluparodian: "ei ketään enää kiinnosta lämppärit." Okei toi oli oikeesti niin kuiva juttu et mua hävettää.
Aika pian toi herra lämppäri kumminki lopetti ja hetken päästä illan pääartisti alotti keikkansa. Se oli oikeesti jotain niin upeeta. Ei pelkästään se musiikki, vaik se oli jo jotain täydellistä, vaan se tunne ku sä näät yhen sun lempilaulajista ihan siin muutaman metrin päässä!
Keikan loputtuu (ihan liian aikasin!!!) me sit lähettiin kohti hotellia. Päästiin sinne ihan kunnialla ja loppuilta meniki sit ihan normaalisti.
Seuraavan päivänä kierrettiin sit kaikkii eri kauppoja Forumissa ja Kampissa. Järkytyin ihan sairaasti (hyväl tavalla), ku törmäsin Niko Saariseen Glitterissä!
Illalla sit lähettiin bussilla takas Raumalle ja lähettiin kotia kohti jokanen.

Olin sit lopun kesäkuun ja lähes koko heinäkuun töissä, eikä mul oikeestaan oo siit sen enempää kirjotettavaa. :D

Elokuun 5. päivä löysin itteni taas matkalla Helsinkiin. Olin menossa Lintsille mun kaverin Marian kanssa! 






Sit mä kävin eilen Porissa ostoksilla. H&M on jotain ihanaa, ja löysinki sieltä sinisen farkkupaidan, viininpunasen ja valkosen neuleen ja perinteisen valkosen topin!

Tänään palattiinki sit jo kouluun... Mietin koko kesän et oonks 9a:lla vai b:llä ja oon siis a:lla. Meil on mukava luokka, suurin osa tuttuja ja meil on mahtava luokanvalvoja! 
Toi Rauman norssi on muuten just niin kamala ku mitä aattelin, yhy. Ollaan kaikki samassa, eskarist ysiin. 
Sit se koulu on viel ruma. :D Pieni murhe ja sillee, mut arvatkaa onks masentavaa ku seinät on tummanharmaat! Mut ei valittamine auta, ja loppuje lopuks toi on vaa yks vuosi.

Ei kai mul muuta tällä kertaa. Hyvää ekaa kouluviikkoo kaikille :D  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti